Opinie SEOSEM24 o działaniu i historii algorytmu wyszukiwania Google

Opinie SEOSEM24 o działaniu i historii algorytmu wyszukiwania Google

Kilka słów o Google.

Chcesz trwale poprawić widoczność swojej strony internetowej? Jeśli tak, to według opinii SEOSEM24 musisz zrozumieć, jak działają algorytmy Google. Rzeczywiście, znając oczekiwania wyszukiwarki i przestrzegając jej dyrektyw, będziesz mógł skorzystać z dobrych rankingów i pozycji wyników wyszukiwania. W tym artykule opiszemy wszystko, co musisz wiedzieć o algorytmie wyszukiwania Google.

Jeśli chcesz zrozumieć, jak działa algorytm Google, musisz najpierw poznać podstawowe informacje o wyszukiwarce. Kiedy już zdobędziesz globalną wizję jego działania, łatwiej jest przyswoić różne ewolucje, jakie zaoferował internautom ten gigant.

Ich siedziba znajduje się obecnie w imponującym Googleplex w Mountain View (Kalifornia, USA), a Google zostało (tak dla kontrastu – początki bywają trudne) wprowadzone na rynek w 1998 roku w rustykalnym garażu. To właśnie wtedy Larry Page i Sergeï Brin wpadli na genialny pomysł stworzenia narzędzia pozwalającego im grupować informacje dostępne w Internecie.

Gromadząc te wszystkie dane i udostępniając je w uporządkowany sposób internautom, według opinii SEOSEM24 zdecydowanie zapisali się w historii internetu. Aby rozwinąć tę wciąż nieco prymitywną wyszukiwarkę, stworzyli pierwszy algorytm wyszukiwania online. Od tego czasu, nawet jeśli ewoluował ogromnie, jego zasada pozostała taka sama. Opiera się na systemie porównywalnym do pająka, który podróżuje po swojej sieci i składa się z trzech podstawowych kroków.

Eksploracja – robot Google (zwany Googlebot) przeszukuje całą sieć, aby znaleźć wszystkie strony internetowe (według najnowszych statystyk jest ich obecnie ponad dwa miliardy). Aby przejść ze strony na stronę, potrzebuje linków zewnętrznych i wewnętrznych, stąd znaczenie linkowania sieciowego i linkowania wewnętrznego.

Indeksowanie – informacje zebrane przez robota indeksującego Google są następnie analizowane według wielu kryteriów, takich jak pole leksykalne (słynne słowa kluczowe!) lub obecność obrazów. Pozwala to na zebranie całej tej zawartości w jedną ogromną bazę danych.

Pozycjonowanie – gdy użytkownik przesyła zapytanie w pasku wyszukiwania, Google analizuje zaindeksowane strony, aby spróbować udzielić jak najlepszych odpowiedzi. To głównie tutaj w grę wchodzą algorytmy, które są niezbędne do tego, co obecnie nazywa się odwoływaniem naturalnym.

Wskazówka:

Nawet jeśli Twoja strona nie pojawia się w wynikach wyszukiwania, może być indeksowana. Sprawdź to!

Jak działają algorytmy Google? Opinie SEOSEM24 na ten temat

Po pierwsze, nie ma tylko jednego algorytmu, ale są ich setki! Wszystkie te algorytmy są ułożone jeden na drugim i działają w połączeniu lub niezależnie. Doszło do tego, że nawet inżynierowie Google nie wiedzą dokładnie, jak działa ten złożony proces i co tak naprawdę wpływa na rankingi stron w SERP. W rezultacie niektóre aktualizacje algorytmiczne czasami mają nawet efekt „cofania się” w rankingach Google.

Wiemy, że w zależności od poszukiwanego tematu i intencji żądania, niektóre z tych algorytmów są preferowane w celu przekazania jednoznacznej odpowiedzi. Według informacji przekazywanych na blogu Google, w ich gigantycznej „bibliotece” znajdowałyby się setki miliardów zaindeksowanych stron! Konieczne było więc stworzenie przez nich precyzyjnych formuł, które umożliwią szybkie i sprawne rozwiązanie tego sortowania. Spośród wszystkich tych parametrów, według opinii SEOSEM24 decydujące wydaje się pięć czynników.

1. Analiza wyszukiwanych haseł

Na podstawie złożonych modeli lingwistycznych Google udaje się zrozumieć znaczenie zapytania i ciągi słów, które mają być przeszukiwane w indeksie. Możliwe jest również określenie przez nich rodzaju pożądanych informacji:

  • aktualności,
  • informacje lokalne,
  • obraz,
  • zakup itp.

Należy również zauważyć, że sztuczna inteligencja doszła do takiego punktu, że błędy ortograficzne są poprawnie interpretowane, a synonimy mogą być brane pod uwagę w czasie rzeczywistym.

2. Badanie treści na stronie

Po zrozumieniu Twojej prośby o wyszukanie danej frazy Google przeprowadza wyszukiwanie treści na wszystkich zindeksowanych stronach. Na podstawie wybranych słów dokonywana jest dogłębna analiza pola leksykalnego w celu znalezienia tych samych terminów w tekstach i tytułach. Zewnętrzna i niezależna kontrola pozwala również określić zainteresowanie wyświetlanymi wynikami i stale poprawiać trafność SERP (Search Engine Result Page).

3. Ranking stron według ich przydatności

Wtedy do gry wkraczają algorytmy, którymi interesują się wszyscy, którzy chcą być widoczni w internecie dzięki SEO . Do kontroli jakości indeksowanych stron służą setki mniej lub bardziej znanych kryteriów rankingowych Google. Kryteria te są w większości oparte na tak zwanych trzech filarach naturalnego odniesienia, a mianowicie na technice, treści i popularności.

4. Wyświetlanie najlepszych wyników

W zależności od trzech poprzednich elementów Google dokonał już wielu sortowań dzięki różnym algorytmom. Jednak inżynierowie z Mountain View chcą zapewnić użytkownikom Google jak najlepsze wrażenia. Dlatego nawet przed wyświetleniem wyników bierze się pod uwagę inne czynniki, takie jak wyświetlanie w różnych przeglądarkach lub czytnikach cyfrowych oraz czy czas ładowania jest prawidłowy nawet w przypadku wolnych połączeń internetowych.

5. Biorąc pod uwagę kontekst

Ostatnim krokiem przed pojawieniem się strony wyników wyszukiwania jest uwzględnianie Twojego osobistego kontekstu. Rzeczywiście, Google jest zainteresowany Twoją obecną pozycją, Twoją historią wyszukiwania i wiadomościami z Twojej okolicy, aby dostarczać spersonalizowane informacje. Nawet jeśli ten system budzi kontrowersje, prawdą jest, że raczej przyjemnie jest mieć propozycje, które nam odpowiadają. Aby uzyskać neutralne wyniki, możesz skorzystać z funkcji przeglądania prywatnego.

Podsumowanie i opinie SEOSEM24

Według opinii SEOSEM24 lider wyszukiwarek stale ewoluuje. Wydaje się, że celem wszystkich algorytmów Google jest poprawa czynników, które są najważniejsze dla Mountain View. A są to czynniki, takie jak:

  • dostarczanie wysokiej jakości treści,
  • analizowanie pola leksykalnego i semantyki tekstów,
  • teksty gwarantują bezpieczeństwo internauty,
  • poprawa wrażenia użytkownika,
  • walka z oszustwami.

Jeśli chcesz, aby Twoja strona była widoczna w wyszukiwarce, musisz więc stale być na bieżąco z aktualizacjami algorytmu. A kluczem do sukcesu jest skrupulatne stosowanie się do zaleceń specjalistów IT Google.

Zapraszamy na www.seosem24.pl