Zalety WhatsApp Business dla Twojej firmy
W relacjach między markami a konsumentami media społecznościowe i komunikatory stały się nieodzownym narzędziem komunikacji. Szczególnie jedna z nich, WhatsApp Business, powinna zostać włączona do Twojej strategii marketingowej już teraz.
Pierwszą zaletą tej aplikacji jest możliwość oddzielenia wiadomości osobistych od służbowych. Nawet w wersji bezpłatnej oferuje ona wiele innych korzyści, o których być może jeszcze nie wiesz, a które możesz wykorzystać jako dodatkowy kanał komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Poniżej opisujemy wspomniane korzyści.
1. Segmentowane wiadomości dla grup użytkowników
Funkcja ta, dostępna również w osobistej wersji aplikacji WhatsApp, umożliwia wysyłanie wiadomości i interakcję w grupach składających się z maksymalnie 256 kontaktów. Dla firm jest to niezwykle przydatne do nawiązywania kontaktów, testowania beta produktów i usług, przeprowadzania ankiet, oraz zapewniania obsługi klienta.
2. Narzędzia do przesyłania wiadomości
Dzięki tej aplikacji firma może wysyłać nieograniczoną liczbę wiadomości w wielu formatach. Zautomatyzuj odpowiedzi, np. wiadomość powitalną dla nowego kontaktu. Aplikacja ta posiada również narzędzie, które umożliwia udostępnianie dowolnych zautomatyzowanych treści. Funkcja ta może być bardzo przydatna do tworzenia kampanii i powiadamiania społeczności klientów na przykład o pojawieniu się określonych produktów lub o rozpoczęciu specjalnej promocji, która będzie miała ograniczony czas trwania.
3. Rozpoznawalność marki
Ze względu na powszechność WhatsApp Business nie może być dłużej ignorowany jako narzędzie zwiększające obecność marki w Internecie i pozwalające dotrzeć do większej liczby odbiorców. Jednak aby przyniosło to efekty, musi być inteligentnie włączone w lejek sprzedażowy marki i ogólnie w strategię marketingową. Na przykład warto zamieścić link do aplikacji na stronie firmy na Facebooku, profilu na Instagramie i stronie internetowej. Klienci zainteresowani daną marką coraz częściej korzystają z możliwości wysłania wiadomości za pośrednictwem tej platformy, gdy chcą poznać cenę lub więcej szczegółów na temat produktu lub usługi.
4. Prezentacja produktów i usług
Dzięki aplikacji WhatsApp Business Catalog można udostępniać katalogi produktów i usług bez konieczności posiadania strony internetowej. Możesz zamieścić zdjęcia, opisy i ceny. Ponadto użytkownicy mogą dodawać produkty do koszyka, edytować ich ilość, a po skompletowaniu zamówienia wysłać je w formie wiadomości. Funkcja ta znacznie przyspiesza przyjmowanie zamówień i zarządzanie nimi. Potwierdza to, że komunikator staje się coraz bardziej wszechstronnym kanałem marketingowym.
5. Więcej danych, aby lepiej zrozumieć klientów
Aplikacja ta oferuje cenne informacje pozwalające przeanalizować topień interakcji z docelowymi odbiorcami oraz lepiej ich zrozumieć. Na przykład liczba wiadomości wysyłanych i odbieranych przez określone kontakty, średni czas, jaki użytkownik spędzał na czytaniu wiadomości, najczęściej używane rodzaje wiadomości oraz miejsce pochodzenia kontaktów. Wszystkie te informacje można wyeksportować i podzielić na segmenty w celu dalszej analizy.
1 thoughts on “Zalety WhatsApp Business dla Twojej firmy”
Comments are closed.
Sam niejednokrotnie, kiedy widzę że firma ma możliwość wysłania wiadomości whatsapp, to podpytuje chętniej niż w przypadku email