Co to jest aktywacja marki?
Aktywacja marki to jedno z najważniejszych działań marketingowych, jakie firma może podjąć w celu budowania świadomości wśród klientów. Aktywacja marki może pomóc zwiększyć świadomość i zaangażowanie w wielu kanałach. Kiedy pojawia się nowa marka lub firma wprowadza na rynek nowy produkt lub usługę, nikt o tym nie wie, chyba że przedstawisz to ludziom, którzy mają znaczenie.
Przyjrzyjmy się, czym jest aktywacja marki i jak może pomóc firmie ożywić jej markę, produkty i usługi.
Aktywacje marki mogą tworzyć i ulepszać interakcje z klientami, które mają na celu zwiększenie ich lojalności wobec tej marki. Aktywacja marki pomaga również klientom nawiązać emocjonalną więź z marką. Pod pewnymi względami aktywacje marki mogą również obniżyć budżet marketingowy. Rozwijając silne emocjonalne powiązania z produktem lub usługą, łatwiej jest pozyskać klientów, co zmniejsza koszt pozyskania wymagany przy użyciu tradycyjnych metod marketingowych.
Jak aktywować markę?
Być może zbadanie sposobów aktywacji marki pomoże dogłębnie wyjaśnić aktywację marki. Istnieje kilka różnych sposobów aktywacji marki. Obejmują one marketing empiryczny, pobieranie próbek produktów i inne działania marketingowe, które pomagają połączyć markę z docelową grupą demograficzną.
Oto kilka różnych sposobów aktywacji marki.
Mega eventy do uruchomienia marki
To najlepszy sposób na zmaksymalizowanie aktywacji Twojej marki. Są to spotkania, które przyciągają celebrytów, wpływowych osób, potencjalnych partnerów w Twojej branży oraz szeroki wachlarz innych osób, które staną się rzecznikami i orędownikami Twojej marki. Tego typu wydarzenia obejmują prelegentów, VIP-ów, imprezy, nagrody i mogą trwać kilka dni. Mogą obejmować miejsca, stoiska i inne rzeczy, które zmaksymalizują ekspozycję ludzi na markę.
Marketing partyzancki
To modne hasło zawiera w sobie wszystko, co przychodzi do głowy. Rzecznicy Twojej marki trafiają na chodnik z bezpłatnymi próbkami, ulotkami i innymi gratisami, dzięki którym Twój produkt lub usługa trafią bezpośrednio w ręce osób. Wydarzenia te obejmują organizowanie z partnerem handlowym, organizowanie imprezy w parku lub inne techniki polegające na „waleniu w chodnik”, aby dotrzeć do osób, które mogą stać się Twoimi klientami.
Ekskluzywne doświadczenia
Pod pewnymi względami ekskluzywne doświadczenia są wydarzeniami wyłącznie dla VIP-ów. VIP-y to Twoi potencjalni klienci. Skupiając ich na doświadczeniu, przekonujesz ich o wartości swojej marki, przekazujesz im swój przekaz i pomagasz swojej marce łączyć się z przyszłymi klientami w sposób, który sprawi, że zapamiętają Cię.