Czym jest strategia marketingowa?

Czym jest strategia marketingowa?

Strategia marketingowa odnosi się do ogólnego planu gry firmy w celu dotarcia do potencjalnych konsumentów i przekształcenia ich w klientów ich produktów lub usług. Strategia marketingowa zawiera propozycję wartości firmy , kluczowe komunikaty dotyczące marki, dane dotyczące danych demograficznych klientów docelowych  oraz inne elementy wysokiego poziomu. Dokładna strategia marketingowa obejmuje — produkt, cenę, miejsce i promocję.


Zrozumienie strategii marketingowych


Jasna strategia marketingowa powinna obracać się wokół propozycji wartości firmy, która komunikuje konsumentom, co reprezentuje firma, jak działa i dlaczego zasługuje na ich biznes.

Zapewnia to zespołom marketingowym szablon, który powinien informować ich inicjatywy dotyczące wszystkich produktów i usług firmy. Na przykład Walmart (nowoczesny hard dyskont ) jest powszechnie znany jako sprzedawca dyskontowy z „codziennie niskimi cenami”, którego działalność biznesowa i działania marketingowe są zakorzenione w tym pomyśle.

Strategie marketingowe a plany marketingowe


Strategia marketingowa jest opisana w planie marketingowym , który jest dokumentem wyszczególniającym konkretne rodzaje działań marketingowych prowadzonych przez firmę i zawierającym harmonogramy wdrażania różnych inicjatyw marketingowych.

W idealnym przypadku strategie marketingowe powinny mieć dłuższą żywotność niż indywidualne plany marketingowe, ponieważ zawierają propozycje wartości i inne kluczowe elementy marki firmy, które generalnie utrzymują się na stałym poziomie na dłuższą metę. Innymi słowy, strategie marketingowe obejmują duży obraz przekazu, podczas gdy plany marketingowe określają szczegóły logistyczne konkretnych kampanii.

Korzyści ze strategii marketingowej


Ostatecznym celem strategii marketingowej jest osiągnięcie i zakomunikowanie trwałej przewagi konkurencyjnej nad konkurencyjnymi firmami poprzez zrozumienie potrzeb i pragnień konsumentów. Niezależnie od tego, czy jest to projekt reklamy drukowanej, masowa personalizacja , czy kampania w mediach społecznościowych, zasób marketingowy można oceniać na podstawie tego, jak skutecznie komunikuje podstawową propozycję wartości firmy.

Badania rynku mogą pomóc w określeniu skuteczności danej kampanii i mogą pomóc w identyfikacji niewykorzystanych odbiorców w celu osiągnięcia ostatecznych celów i zwiększenia sprzedaży.